in

Les Petites disainipoe eestvedaja:,,Eestlane pole tegelikult üldse konservatiivne!”

Elena Volk on  Eesti disaini-ja moebutiigi Les Petites  eestvedaja. Uurisime lähemalt,  milline on poepidaja elu ning  kes on kodumaise disaini klient.

1. Kaua oled disainipoodi pidanud ning kust tuli idee?
Disainipoe pidamise idee tuli 2009. aastal ja sellest, et hakkasin ise ehteid tegema. Algselt otsisin kohta  ateljeeruumi jaoks, kus saaks niisama nokitseda, aga kuna leitud ruum oli nii ahvatlev ja inspireeriv, siis otsustasin, et võiks lausa poe avada. Esimene pood asus Tallinnas Telliskivi Loomelinnakus. Esialgu müüsid poes ainult sõbrad – tuttavad, hiljem juba disainiturgudelt ja internetiavarustest leitud pärlid

2. Milline on Eesti looming läbi sinu silmade?
Eesti looming on täpselt selline, mida kuskil mujal ei kohta. Loomulikult – nagu öeldakse, et ükskõik mida sa teed, see on juba kuskil kellegi poolt tehtud, usun siiski, et eestlase julgus ja fantaasia on midagi, mida teistel pole. Reisides võtan alati eesmärgiks mitte minna kuskile loodusesse, vaid külastada erinevaid disainipoode ja ateljeesid. Peale iga reisi saan palju ideid, aga samas ka tõestust, et meil on ikka ägedam. Meile tuleb kasuks see, et eestlane pole tegelikult üldse konservatiivne – see päästab kõik! Julgus, looduselähedus, küllus, leidlikkus, maksimalism, värvid – sellised me olemegi  ja selline on meie looming.

3. Kui kasutoov on Eesti disain üldiselt?
Eesti disain toob ikka kasu tegijale, kõik oleneb sellest, kui palju sellega tegeleda ja kas võtta seda kui oma eesmärki ja põhitööd või on see kõigest hobi. Ise arvan, et põhiline kasu peaks olema vaimne. Kui oled õnnelik oma tegemiste juures ja lood asju armastusega ning see jõuab ka teisteni, siis see see ongi eesmärk ja põhikasum. Materiaalne pool peaks olema teisejärguline. Eriti peaks kasu saama klient , sest emotsioon on väga tähtis!

4. Millist tagasisidet oled saanud?
Suhtlen päris palju klientidega nii disainiturgudel ja laatadel kui ka poes. Minu jaoks on iga kliendi tagasiside ülioluline. Kuna soovime pakkuda eesti tooteid põhiliselt ainult eestlastele, siis nendega peab ka natuke rohkem vaeva nägema ja asjadest rohkem rääkima. Turist vaatab pigem  eset kui meenet, aga eesti inimene otsib midagi igapäevaseks kasutamiseks. Me võtame alati kuulda, mis on kliendi soov ja mis võiks veel toodete juures paremini olla ning edastame info disaineritele. Ütleme nii, et negatiivne tagasiside praktiliselt puudub. Kõik, kes uksest sisse astuvad, väljendavad oma emotsiooni valjuhäälselt ja peaaegu igast teisest kliendist saab meie püsiklient. Isegi juhuslik möödakäijast pensionär tuleb veel mitu korda tagasi, et kasvõi natuke neid asju käes hoida  ja kiita. See motiveerib väga palju meid kõiki alati edasi minema.

5. Kes on Eesti disaini kliendid?
Eesti disaini kliendid sõltuvad päris palju hooajast ja kaupluste asukohast.  Vanalinna disainipoodides käivad enamjaolt turistid ja eestlasi satub sinna väga harva, kuna vanalinna kohta on palju eelarvamusi nii hinna kui kaubavaliku suhtes. Ise eelistamegi olla vanalinnast eemal, kuna siis saab meie eesmärk täidetud ja kohalik astub julgemalt sisse. Suvel külastab meid jällegi rohkem turiste kui kohalike. Ja kuna meil on ka täiesti toimiv e-pood , siis enamus e-poe tellijatest on kas Soomest või tudengid Tartust.Meie poe põhiklientuur on naised vanuses 20-60, kes otsivad midagi erilist. Mehi käib ka, aga põhiliselt nädalavahetustel ja pühadel  kui kinke on vaja osta.

6. Missugused tooted on enimnõutud?
Kõige paremini müüvad tooted, mis on keeruliselt teostatud või niivõrd unikaalsed, et kuskil mujal ei saa isegi analoogseid osta. Mõned disainerid müüvadki ainult meil ja nendel on ka kõige suurem menu. Eesti inimene hindab väga taaskasutust ja kõik, mis on loodud  loodussõbralikest materjalidest, on kõrges hinnas.

9. Millised inimesed on disainerid, kellega pead igapäevaselt suhtlema?
Suhtluse osa on väga oluline ja meie puhul ka väga intensiivne. Praeguseks olen suhelnud vähemalt 200 inimesega väga lähedalt ja võin öelda, et ma pole kohanud kedagi, kes omavahel kuidagi sarnaneb iseloomult või tegudelt. Kõik on väga värvikad isiksused ja omamoodi lähedaseks ja oluliseks saanud. Meie poe disainerid on enamasti  ametlikult selle valdkonnaga seotud- tootedisainerid, ehtekunstnikud, maalikunstnikud, keraamikud, arhitektid, moeloojad jne, aga näiteks leidub ka üks arst ja lasteaiakasvataja , kes on ka juba üle 10 aasta tõsist moeloomingut teinud oma päevatöö kõrvalt. Samuti on meil muusikuid,
tõlke ja teisi toredaid , avatud ja loomingulisi inimesi.

9.Millist tulevikku ennustad oma poele?
Tänasel päeval on tuleviku ennustamine natuke raske. Tulevik ei pruugi üldse sõltuda meist endast. Oleme aru saanud, et on kadunud ka igasugune hooajaline statistika. Näiteks eelmisel  jaanuaril käis meil meeletult palju vene turiste,  aga sel aastal ainult mõned. Samas suvi üllatas meid väga turistiderohkusega. Nii palju uusi asju tuleb peale ja Tallinn on üldse uskumatult põnev linn, konkurents on suur ja alternatiive on päris palju. Usun, et mis ka ei juhtuks, tulgu  kasvõi veeuputus, meie poele leidub igal juhul mõni viis, kuidas inimesteni jõuda. Iga päev toimuvad ümberringi nii suured muutused ja eks me lähme lihtsalt nendega kaasa ja oleme leidlikud. Olen aru saanud, et kuni ise naudid, mida sa teed, siis see ongi
kõik, mida vaja. Hetkel läheb hästi ja ideid on täpselt nii palju, et vähemalt kümneks aastaks jätkub meil motivatsiooni ja inspiratsiooni edasi minna. Sellises loomingulises keskkonnas olemine on lihtsalt nii puhas rõõm, et sellest ei loobuks kohe kindlasti. Tulge meile külla!

Piilu ka allolevat Les Petitesi  galeriid ning külasta Eesti disainibutiigi e-poodi ning ole kursis  Facebooki uuendustega.

Toimetas Stilist.ee

[nggallery id=5]