in

Uskumatu mees Giorgio Armani

Giorgio Armani on mees, kelle nimi pole ilmselt kellegile võõras.  Armani on üks Itaalia tuntumaid ja mõjuvõimsamaid moeloojaid, kelle palgal on kogu maailmas 4600 inimest. Lisaks, on 78-aastane Armani oma firmade aktsiate ainuomanik, tegevdirektor ja nõukogu esimees. Kuidas ta kõik selle saavutas?

Armani sai innustust A.J Cronini teosest ”Tsitadell”, õppida arstiks. Peale kaht aastat meditsiiniõpinguid ülikoolis, kutsuti ta kohustuslikku väeteenistusse, kus tal tuli töötada ka sõjaväehaiglas. Ta loobus arstikutsest, kuna ta ei talu vere nägemist.

Noormees suundus arenevasse tööstuskeskusesse Milaanosse, kus tal oli plaanis tulevikku rajada. Giorgio töötas mõnda aega La Rinascente kaubamajas vaateakende dekoraatorina ning meestetõrivaste müüjana. Tänu millele, ta omandas moealaseid teadmisi. Seejärel sai temast La Rinascente kaupade sisseostja ning võimalus külastada Londonit oma teadmisi täiendamas.

1960. aastal suundus Armani Cerruti moemajja meesterõivaid looma. Kõrvalt osutas ta teenuseid kümnetele teistele tootjafirmadele. Juba siis oli tema peamiseks inspiratsiooniallikaks unustatud inglise džentelmeni elegants ning stiil.

1973. aastal avas Armani koos arhitekti Sergio Galeottiga oma disainibüroo.  Klientideks sai suur hulk nimekaid moemaju. Ei läinud kaua aega, kui ettevõtet laiendati. Avati valmisriideid müüv poekett Emporio Armani. Seejärel sõlmiti leping Gruppo Finanzario Tessilega, mis andis võimaluse veelgi laieneda. Eesmärgiks masstoota luksuslikke valmisrõivaid. Tegevus jõudis ka USA turule.

Ilmusid suured tele-ja välireklaamid ning lisaks saadeti klientidele koju ka katalooge. 1982. sõlmiti leping L’orealiga, et hakata tootma ka parfüüme. Asuti rohkem mõtlema noortele suunatud moele ning sündisid Armani Junior, Armani Jeans, Emporio Armani.

Armani ning Galeotti olid juba mõnda aega edukat karjääri nautinud, kui Sergio Galeotti  suri AIDSi. Armani pühendus šhoki tagajärel veelgi töösse ning oma impeeriumi laiendamisse: prillitööstus, sokitööstus, kingatööstus, nahktooted ja Armani Exchange. Giorgio Armani oli saavutanud ülemaailmse edu.

Moedisainer on üle maailma avanud ka mitmeid kohvikuid, restorane ning baare. Koostöös Emaar Properties kinnivarafirmaga arendatakse luksushotelle ja puhkekomplekse.  Dubais asub ka Armani Hotel, kus on 160 sviiti ning 144 korterit.

Tal on oma rahaasjade ning turunduse üle ainukontroll. Ta on tõrjunud suurte moekontsernide katseid teda ära osta. See on moemaailmas äärmiselt harukordne. Armani moemaja on kasumis olnud alates aastas 1975 ning omab täna ligi veerand tuhat esinduskauplust üle maailma. 78-aastasel Giorgio Armanil puudub aga  impeeriumi pärija. Ta pole isegi potentsiaalselt järeltulijat hakanud veel välja õpetama.

Fakte Giorgio Armanist:

-Sündinud 11.juulil 1934.aastal Itaalias, Emilia-Romagna maakonnas Piacenzas.

-1974 asutas ta koos Sergio Galeottiga ettevõtte Giorgio Armani S.p.A

-Armani oli esimene moelooja, kes keelustas modellid, kelle kehamassiindeks on alla 18.

-Armani oli esimene moelooja, kes oma riiete esitluse Interneti kaudu otse edastas.

-Tema kollektsioonide hulka kuuluvad Armani Exchange, Armani Jeans, Armani Casa, Armani Junior, Emporio Armani, Armani Collezioni, Giorgio Armani, Armani Privé ja Armani Cosmetics.

– Spordihuviline Armani on korvpallimeeskonna Milano Olimpia omanik.