in

7 tervislikku toiduainet, mida võiks tihedaimini süüa

On olemas toite, mis on äärmiselt  tervislikuid, kuid siiski ei leidu neid meie toidulaual just igapäev. com  Need nii-öelda supertoidud  sisaldavad rohkelt vitamiine, mineraale, vähe kaloreid ning haigusi takistavaid fütokemikaale, vahendab Huffingtonpost.com.

1.    Lehtkapsas.  Leidub rohkelt vähivastaseid antioksüdante ning köögiviljade seas üks suuremaid A-vitamiini allikaid.  A-vitamiin parandab silmade ning naha tervist, samuti turgutab immuunsüsteemi. Tassitäis salatis on rohkem C-vitamiini kui ühes apelsinis. Lisaks on see suurepärane südantturgutav kiudainete allikas.

2.    Sardiinid. Sisaldavad rohkelt oomega-3 rasvhappeid ning D-vitamiini.  Kuna sardiinid on väikesed ning toiduahela alumises otsas, on neis vähem toksiine kui suurtes kalades.

3.    Granaatõun. Värske  viljaliha ja mahl ning kooretee turgutavad organismi mitmete hädade korral.  Vili sisaldab rohkelt antioksüdante, mis puhastavad keha niinimetatud vabadest radikaalidest, mis kahjustavad kude ja võivad endaga kaasa tuua südamehaigusi, Alzheimeri tõbe ja vähki. Kui vilja puhastamine tundub tüütu, aeganõudev või määriv, joo kas või granaatõunamahla. Klaas mahla sisaldab kõigest 150 kilokalorit.

4.    Kaerahelbed. Tassitäies kaerahelvestes on neli grammi kiudaineid. Lahustuvad kiudained vähendavad kolesteroolitaset  ning kui hommikul süüa «aeglaselt eralduvaid» süsivesikuid nagu kaerahelves, siis kolm tundi hiljem trenni tehes põletad rohkem rasvu.

5.    Kinoa. Ehk hanemalts on väga kiudaineterikas täisteratoode, olles seega kasulik seedesüsteemile. Kinoas on rohkem aminohappeid, ensüüme, vitamiine, mineraalaineid ja antioksüdante, kui enamikes teistes teraviljades. Seda gluteenivabat toodet müüakse peamiselt  tervisepoodides.

6.    Keefir. Sisaldab kasulikke probiootikume, mis tugevdavad immuunsüsteemi. Joogil  on ka seedenäärmete tegevust ergutav toime, mis mõjub positiivselt neile, kes kannatavad mao alahappesuse all. Lisaks katab klaas keefirit ligi 29 protsenti päevasest kaltsiumivajadusest.

7.    Läätsed. Sisaldavad rohkelt rauda ning foolhappeid. Pool klaasi keedetud läätsesid sisaldab üle üheksa grammi valku ja kaheksa grammi kiudaineid.